Waarom notenpasta niet uit je voorraadkast mag ontbreken

Wil je variatie en voedingswaarde toevoegen aan je lunch box, dan kun je notenpasta overwegen. Dat noten gezond zijn is algemeen bekend en een makkelijke en smakelijke manier om hier de voordelen van te plukken is door ze op je boterhammen te smeren. Als je ervoor zorgt dat de pasta voor 100 procent uit noten bestaat, met uitzondering van misschien een beetje zeezout, dan kun je zo een flinke dosis antioxidanten, gezonde vetten en mineralen tot je nemen. Notenpasta’s zijn in hun pure vorm namelijk net zo gezond als de noten zelf.

Verschillende soorten notenpasta

Ga je op zoek naar een lekkere notenpasta, dan zal je versteld staan van het aanbod. Het is verstandig van tevoren na te gaan van welke gezondheidsvoordelen je wilt profiteren, want elke noot is anders. Natuurlijk is er de bekende pindakaas, maar je kunt ook kiezen uit amandelpasta, cashewnotenpasta, hazelnootpasta, amandelpasta, pompoenpittenpasta en tahin. Misschien kies je voor wat je zelf het lekkerste vindt, maar je keuze kan ook afhangen van bijvoorbeeld het gehalte verzadigde vetten, mineralen en vitaminen in de pasta. Wat je ook kiest, als je dagelijks een boterham eet met een notenpasta, kun je op een alternatieve manier genieten van de smaak en voedingswaarde van een grote verscheidenheid aan noten.

Reacties zijn gesloten.